ANIMACIÓN Y VIDEOJUEGO RESPONSABLE
The square has been, for each of the moments in history, the stage of life in common, the enclosure —open and free— of language and dreams.
About the issue of the game, the square and the changes that have occurred in recent decades regarding to these concepts and due to the emergence of the virtual and the digital world, there is much written and yet to be written. It seems that neither the stubborn defense of physical game and free condemnation of virtual game hit the target of understanding new and powerful social phenomena such as the Internet, video games or the information society.
JUGANDO EN VERDE (IX Edición)
Viernes, 2 de junio.
LUGAR: Buenavista del Norte
9:30 h. “Nostalgia de futuro: arte digital y videojuegos para un mundo más sostenible”. Eurídice Cabañes, Codirectora en ARSGames.
11:00 h. Descanso.
11:30 h. “Del guión al boceto en una película de animación medioambiental”. María Pulido, Directora de arte del largometraje de animación ‘Mariposas Negras’.
12:00 h. “Bandas Sonoras de Videojuegos 101”. Sara Lopez Productions, Compositora de Bandas Sonoras.
14:00 h. Descanso.
16:00 h. “Serious Games para la enseñanza y aprendizaje del cambio climático”. Tania Ouariachi, profesora en Hanze University of Applied Sciences.
17:00 h. Selección de cortometrajes de animación FICMEC.